Moody's Blog

Laatste nieuws, tips en informatie

Dames, train op je eigen tempo.

Probeer geen superheld te zijn. Fysiek gezien heeft iedereen zijn sterke en minder sterke kanten. Sommigen hebben een pijnlijke elleboog of voet, sommigen hebben jarenlang niet gesport. Wij houden daar met de kickbokstraining natuurlijk rekening mee. Het belangrijkste is echter dat je jezelf goed in de gaten houdt. Probeer een comfortabel tempo te vinden tussen inspanning en overspanning. Zo kan je kickboksen op jouw eigen manier. Het is geen wedstrijd! 

Vraag om hulp als je iets niet snapt.

De trainers zullen regelmatig vragen of alles goed gaat. Zeker als je voor de eerste keer meedoet. Mocht er toch iets niet helemaal duidelijk zijn, er bestaan geen domme vragen! De trainers zijn ervoor om vragen aan te stellen en zullen je graag helpen.  

Train niet op een lege maag

Als vrouw zijn verschillende, minder voor de hand liggende redenen om minimaal 30 minuten voor de training nog een boterham, appel of mueslireep te eten. Los van dat je ‘flauw’ kan worden tijdens de training heeft onderzoek uitgewezen dat je spieren verliest en een minder intensieve workout zult hebben. Je spieren zouden immers vet moeten verbranden en niet zichzelf. En het is logisch dat je met minder energie, ook minder vet verbrand omdat je gewoon weg niet volluit kan trainen.  

Drink genoeg.

Tijdens de training zul je zweten. Neem een handdoek, fles water mee of bidon. Drink tijdens de les regelmatig kleine slokjes water, hierdoor blijft je lichaam goed gehydrateerd en hou je de training beter vol. We adviseren geen vitaminewater of sportdrankjes te gebruiken ivm het suikergehalte.  

Geloof in jezelf.

You can do this! Het maakt niet uit of je als vrouw wat zwaarder bent of lang niet gesport hebt. Natuurlijk is het best spannend maar je bent in goede handen en de trainingen zijn 100% veilig. Er worden alleen technieken geoefend en je gaat dus met niemand ‘vechten’. Je zal wél zweten, 800 calorien verbranden en je geweldig voelen na de training.